Missie en Visie

Missie

Basisschool Franciscus is het hart van de kleine gemeenschap Boskant. Leren op onze school doen we van en met elkaar. We leren over onszelf, over de ander en de wereld om ons heen. Plezier en vertrouwen staan hierbij voorop. Op onze school mag iedereen zichzelf zijn. Onze kracht ligt in het bieden van kwalitatief goed onderwijs, zodat iedere leerling een optimale ontwikkeling kan doormaken.
Basisschool Franciscus: Gewoon goed onderwijs!

Visie

Op basisschool Franciscus wordt iedereen gezien en gehoord en kennen wij elkaar allemaal. We leren de kinderen hoe ze op een fijne manier met elkaar kunnen samen spelen, samen werken en samen leven. Je mag op deze school zijn wie je bent. We leren de leerlingen nog beter ontdekken wie ze zelf zijn en welke talenten, kwaliteiten en ontwikkelpunten ze nog hebben. Onze leerlingen krijgen de ruimte om eigen keuzes te maken, waarbij ze mogen leren van hun fouten. De leerkrachten begeleiden de leerlingen bij het opdoen van succeservaringen, zodat de leerlingen steeds meer vertrouwen krijgen in zichzelf, plezier krijgen in het leren en uitdagingen durven aan te gaan.

Kwaliteit hebben we op basisschool Franciscus hoog in het vaandel staan. We hebben hoge verwachtingen van onze leerlingen, maar ook van onszelf. Dat wat we doen, willen we ook goed doen. De leerkracht probeert steeds zo goed mogelijk aan te sluiten bij de ontwikkelbehoeften van de leerlingen. Op onze school hebben we uiteraard veel aandacht voor de basisvakken lezen, taal en rekenen. Daarnaast laten we onze leerlingen kennis maken met de wereld om hen heen, maar zeker ook met de wereld verder weg om ze voor te bereiden op hun toekomst. We ondersteunen de leerlingen bij het opgroeien naar stevige burgers en leren ze hoe zij een bijdrage kunnen leveren aan een duurzame samenleving.

Leerlingen, ouders en leerkrachten trekken samen op in het ontwikkelproces van het kind, waarbij korte lijnen, openheid en vertrouwen belangrijke voorwaarden zijn. We maken de leerlingen medeverantwoordelijk voor hun eigen ontwikkeling, met als doel de motivatie en betrokkenheid van de kinderen te stimuleren.

Groeien met plezier!

Basisschool Franciscus: Gewoon goed onderwijs!